onsdag 18. august 2010

Endelig hjemme :)

Etter å ha klart å overbevise, værtfall noen, av amerikanerne om at vi har biler i Norge, vi er ikke en by i Sverige, heller ikke en stat i USA og værtfall ikke et land i Asia (eh... Does it look like i'm asian?) har jeg nå returnert til gode, gamle Norge. Første skoledag på Nesodden videregående er i dag.

I USA har jeg opplevd et kultur sjokk uten like, ettersom jeg bodde hos to prester som mente at Gud er det viktigste i livet ditt uansett hva som skjer. De var herlige mennesker, men den sterke troen de hadde ble litt for mye for meg i lengden. En del diskusjoner med vertsforeldrene mine om religon oppsto selfølgelig og det å diskutere religion med en pastor, som er på grensen til å være pastor i en sekt, er ikke lett. Jeg klarte å tilpasse meg deres kultur selvom jeg absolutt ikke var enige i alt de sa. Alt tatt i betrakning har jeg hatt et helt fantastisk år, fått mange herlige venner og har fått et relativt godt forhold til vertsfamilien min :)

Amerikanere er supre mennesker og jeg er kjempe glad i USA etter å ha vært der dette utvekslingsåret. Jeg anbefaler absolutt alle til å ta et utvekslings år! Det er gøy, lærerikt og interressant :)

Maren Emilie :)

1 kommentar:

  1. Velkommen hjem :- ) Reiser på tirsdag morgen, og ser for meg at det blir noen religionsdiskusjoner for meg også i løpet av oppholdet. jæjæ!

    SvarSlett