torsdag 28. januar 2010

"Sweet home Alabama..."

I morgen drar jeg til Hamilton, Alabama med noen av ungdommene fra kirken. Jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente der, men jeg skal ærlig innromme at jeg er ganske skeptisk til hele det opplegget. Vi skal altså dra i morgen tidlig, fredag 29. januar, og vi skal sitte på en buss i 8 timer til hotellet vi skal sove på. Det er en kristen tur med ungdomsgruppa i kirken, og vertsforeldrene mine sier at alle som drar dit blir "frelst"... eh ja... jeg tok det som et hint at de synes jeg trengte å bli frelst etter at vertsfaren min spurte meg om jeg trodde på det som sto i biblen og jeg ikke kunne svare og da han spurte meg hva han preket om i kirken en søndag og jeg ikke hadde peiling. Jeg har sett noen klipp fra "The ramp" som de kaller turen vi skal på, og det er ganske skremmende. Jeg vet ikke en gang hvordan jeg skal forklare det. Men jeg skal selfølgelig holde dere oppdatert på om jeg blir frelst eller ikke... haha :P

Jeg var på utvekslingsstudent "party" forrige helg. Det var koselig. Alle måtte ta med seg en matrett fra landet de er fra. Jeg tok med reker og loff (det enkleste jeg kunne komme på). Det eneste de har her er "fried shrimps" (friterte reker), så mine reker ble faktisk ganske populære :) Den andre utvekslingsstudenten fra Norge tok med risensgrynsgrøt.

Audition for roller i "Disco Inferno" er på mandag. Gruer meg ganske mye, for jeg må nemlig synge "I will survive"... kremt... Det kan bli en interresant opplevelse for Mrs. Jones ja.. "break a leg to me..." (det er visst noe med at man ikke skal si "lykke til" når det kommer til theater for det betyr ulykke)


Maren Emilie <3

3 kommentarer:

  1. syyyyyykt lattis hvis du blir ordentlig frelst (hvordan i all verden foregaar det?)! du faar fortelle hva slags snikksnakk som foregaar der i gaarden! :D

    SvarSlett
  2. Haha... ble nok ikke det nei :P Jeg var nesten litt redd unde hele oppholdet, men mer informasjon kommer senere :P Det er helt syykt!

    SvarSlett
  3. hahahaha! sounds like fun! :P Du ble ikke frelst? Jeg kommer til å ringe deg girl! haha, you crack me up! Herreli, du skal dra 8.juni ja, jeg er i wave: 8-10 juni! ææ! I love you girl!

    SvarSlett